Ogłoszenie

Forum już gotowe. Zapraszamy!!!
  • Index
  •  » Forum
  •  » Mighty-RP.net | Klasyk w wielkim wydaniu!

#1 2016-01-31 12:55:58

ViziR

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2014-12-03
Posty: 9
Punktów :   

Mighty-RP.net | Klasyk w wielkim wydaniu!

https://i.imgur.com/wTmdjx3.png

Cześć, witam w imieniu całej świeżej ekipy Mighty RolePlay! Długo pracowaliśmy na ten dzień, w pocie czoła myśleliśmy jak możemy skonstruować forum tak, by jednocześnie było przyjemne dla oka i bardzo czytelne dla użytkowników, a rezultat tego właśnie widzicie. Już przed samym startem forum byliśmy pozytywnie zaskoczeni, ponieważ w czasie, gdy forum było zamknięte mieliśmy już rekord 50 unikalnych użytkowników w jednym czasie, którzy nas odwiedzili, jesteśmy dumni z tego rekordu i czekamy na rozwój teraz - po jego otwarciu.

Projekt powrócił po roku nieaktywności, w takim czasie można naprawdę wiele rzeczy dopracować i zrealizować pomysły, które były w planach już w wtedy. Chcemy stworzyć alternatywę dla Was i przede wszystkim wprowadzić świeżość w rozgrywce roleplay - ożywić platformę SA-MP, która praktycznie wymarła. Jesteśmy zgraną paczką, wiemy co chcemy stworzyć i mamy swój jeden wspólny cel, który uda nam się z pewnością osiągnąć jeżeli nam w tym pomożecie. Dokładną rozpiskę obowiązków danych członków ekipy znajdziecie tutaj.

Czym my różnimy się od innych projektów? Przede wszystkim chcemy wprowadzić nowatorskie rozwiązania, których inne projekty zwyczajnie boją się podjąć przez własną niepewność. Znacznie rozbudowaliśmy skrypt, zautomatyzowaliśmy pewne aspekty w systemach, żeby uprościć Wam grę. Nie będziemy ograniczać się do służby w biznesach i gry wokół pieniądza - skupimy się głównie na rozgrywce roleplay, a co to oznacza? Że osiągać sukcesy budżetowe i zdobywać unikalne przedmioty będzie bardzo łatwo na drodze gracza.

Wraz ze startem forum możecie już zakładać swoje postacie w tej zakładce. Na początek chcemy jednak, byście oswoili się z forum, rzucili parę propozycji odnośnie działania jego niektórych zakładek i oczywiście rażące błędy zgłosili w odpowiednim dziale. Niedługo pojawi się news opisujący nasze działania na przyszły rozwój projektu, byście wiedzieli czego możecie się po nas spodziewać, a zaraz po nim przedstawimy trochę nowinki skryptowe (do tego czasu też czekamy na Wasze innowacyjne pomysły w dziale propozycji ). Przygotujcie sobie też dobre aplikacje na liderów, jeśli chcecie na jakimś stanowisku zasiąść - niedługo otworzymy rekrutacje na dane grupy.

NEWS 14 GRUDZIEŃ 2015

Cześć! Pięknie się rozpoczęło! Szczerze nie spodziewaliśmy się takiego zainteresowania projektem, ze względu mały nacisk na marketing z naszej strony, jednak jesteśmy naprawdę pozytywnie zaskoczeni wynikiem, bo w niecałe 2 godziny zarejestrowało się ponad 140 użytkowników a przez forum przewinęło się ponad 1000 unikalnych użytkowników. Wasze zaangażowanie w dyskusjach i ładne wyniki bardzo motywują nas wszystkich do działania nad projektem i realizowania Waszych ciekawych propozycji.

Obiecaliśmy newsa, to dostajecie newsa. Zapewne zauważyliście już nową kategorię, która powstała chwilę temu. Nie musimy tłumaczyć co tam znajdziecie, poza jednym dość istotnym dla nas działem - Twój pogląd na RolePlay. Oczekujemy od Was pełnego zaangażowania w ten dział, chcielibyśmy poznać jak najwięcej poglądów na to, jak według Was gra na naszym serwerze powinna wyglądać. Chcemy konkretnych i długich wypowiedzi użytkowników, którzy wiedzą czego chcą i pragną przekazać nam te informacje, byśmy nie zawiedli ich tuż po samym starcie projektu. Forma dowolna, jednak głupkowate tematy dla popisu będziemy tam surowo karać, dlatego nie jest to zalecane przez nikogo.

https://i.imgur.com/rNErslQ.png

Wraz z publikacją tego newsa otwarta została kandydatura na lidera wybranej grupy porządkowej. Wspólnie wybieramy (cała administracja) godnego lidera wybranej frakcji. Tematy w tym dziale będą moderowane, przez co inni użytkownicy nie zobaczą Waszych aplikacji, żeby oczywiście uniknąć kopiowania innych. Oczekujemy długich i sensownych aplikacji, nie będziemy czytać wikipedii, czy oglądać obrazków z internetu, liczy się dla nas przede wszystkim poziom użytkownika, sposób prowadzenia frakcji jaki przedstawi nam w aplikacji i umiejętność zarządzania większą grupą (czyli przedstępna organizacja i przygotowania frakcji do gry).

To chyba oczywiste, ale jednak warto wypisać rodzaje grup, na które możecie już od teraz aplikować:
- Police Department,
- San News,
- EMS,
- [+] dodatkowo własny pomysł na frakcję serwera (pod warunkiem, że pomysł nam się spodoba i znajdą się chętni do gry w niej),

Koncepcja Mighty RolePlay

Wychodzimy z założenia, jakie ktoś kiedyś wprowadził w świat roleplay i chcemy zniwelować przymusowe stanie w biznesie, by zdobyć dolary. Chcemy jednak też, żeby biznesy działały prężnie i aktywnie, bo to one w dużym stopniu nakręcają rozgrywkę cywili, którzy są równie ważni co inne grupy stworzone na serwerze. Jak to zrobić? Po pierwsze, sprawić, by prowadzenie biznesu było przyjemne i mało czasochłonne - czyli takie, by gracz mógł skupić się na rozgrywce roleplay, a nie jak wszędzie to teraz jest - na zdobywaniu dolarów, by pojeździć fajnym autem wśród znajomych. Dlatego zakładanie biznesu będzie banalnie proste, a prowadzenie go jeszcze prostsze. Nie jest to temat o skrypcie, dlatego nie będziemy tutaj opisywać naszego systemu zakładania firm, bez całkowitej ingerencji administracji, to wszystko pojawi się w następnym newsie. Po drugie gracz musi być w pewnym (niewielkim) stopniu uzależniony od istniejących firm, więc pewne rzeczy, jakie będzie chciał zdobyć, albo coś co będzie chciał osiągnąć będzie musiało odbywać się dzięki istniejącym firmom na serwerze. To pierwsza sprawa, którą chcemy w odmienny sposób od innych zrealizować.

Kolejna ważna sprawa to zdobywanie gotówki. Wieczny problem nowych projektów - ciężko jest rozwinąć się nowemu projektowi i wszyscy doskonale o tym wiemy, bo przekonaliśmy się na własnych doświadczeniach. Dlatego pierwszą ważną sprawą dla nowych postaci będzie fajnie przygotowany samouczek, dzięki któremu już po godzinie gry, gracz będzie mógł zakupić pojazd i cieszyć się nowym nabytkiem, który będzie miał, dopóki sam go nie sprzeda. Będą warstwy pojazdów, które w zależności na stan majątkowy postaci będą możliwe do zakupu. W salonie samochodowym pojawi się liczna warstwa najtańszych pojazdów (musi być ich w miarę sporo, żeby występowała jakaś różnorodność samochodów w mieście), a ich ceny powinny być na tyle dobrze uregulowane, by gracz mógł wspinać się po szczeblach danej warstwy aż do czasu, póki nie wskoczy na wyższa warstwę. Podzielimy pojazdy na klasy - tak będzie najprościej.

Pojawi się także sporo bardzo niedrogich budynków do zakupienia, a skrypt będzie bardziej zachęcał graczy do zamieszkania w apartamencie, albo w bloku, ze względu na pewne nowinki, które mamy w planach Wam już niedługo przedstawić. Zakup budynków będzie również zautomatyzowany, a jego cena będzie zależna od strefy w jakiej się znajduje.

http://i.imgur.com/wu4ZDof.png

Organizacje przestępcze

Świat przestępczości na serwerach roleplay to dosyć ważny aspekt, dlatego u nas będzie on wyjątkowo traktowany. Nie będziemy skupiać się na ilości organizacji przestępczych, chcemy przywrócić stare dobre czasy i klimatyczną grę między takimi grupami, a skrypt, którym dysponujemy ma za zadanie nam w tym bardzo pomóc.

Poznaliście już doskonale naszych gamemasterów, którzy będą kompletnie odpowiedzialni za rozgrywkę IC. To w ich rękach głównie będzie organizacja ciekawych eventów, czy kontrola obiegu narkotyków, lub broni wewnątrz półświatka przestępczego. Postanowiliśmy jednak podnieść nieco poprzeczkę, jeśli chodzi o nowe organizacje na serwerze. Chcemy zrobić mniej, ale bardziej stabilnych i solidnych grup przestępczych. Cały proces tworzenia organizacji znajdziecie w tym temacie.

http://i.imgur.com/mbPoTIh.png

Ponadto, gamemasterzy są otwarci na innowacyjne projekty z Waszej strony i każda próba założenia czegoś nowego będzie przez nich w znacznym stopniu popierana - co być może przełoży się na werdykt akceptacji takiej "nowatorskiej" organizacji. Dzięki wydarzeniom, jakie oni przygotowali dla Was na przyszłość będzie znacznie większa możliwość kreowania Waszych postaci i grup, do których przynależą. Wystarczy tylko obserwować dział poświęcony tej sekcji gry.

Liczymy na grę na poziomie i konkretnych liderów danych organizacji.   

Na tym jak na razie zakończymy tego newsa, więcej oczywiście na różne tematy rozgrywki i panujących zasad oczywiście dowiecie się odwiedzając dział publikacji gamemasterów. Na dniach jednak pojawi się dość obszerny news pokazujący nowości w skrypcie (te mniejsze i te znacząco większe) i opiszemy nieco trochę naszych pomysłów na rozwój gospodarki w etapie początkowym serwera, która ma być luźna i przyjemna a zarazem odpowiednio funkcjonalna. Do następnego!

NEWS 17 GRUDZIEŃ 2015

Hej . Część osób zapewne nie zna skryptu, na którym będziemy bazować, a druga część już zapomniała jakie "sekrety" skrywa gamemode mojego autorstwa. Wszystkie pomysły, ze wszystkich większych projektów są w naszym skrypcie gry uwzględnione i mamy zamiar je Wam tutaj obszernie opisać i pokazać parę zrzutów, co - miejmy nadzieję - jeszcze bardziej Was przekona do tego, by zostać z nami i nie podróżować już więcej na nowopowstające serwery tylko dlatego, że gdzieś tam zaplącze się mało optymalny i w ogóle nie praktyczny skrypt jakiegoś tableta w textdraw. Szykujcie sporo czasu na przeczytanie tego newsa, bo będzie tego naprawdę dużo.

Optymalizacja

Najważniejsze we wszystkich działających systemach, które przedstawimy poniżej jest przede wszystkim optymalizacja skryptu oraz pluginów, z których ten aktualnie korzysta. Dlaczego nasz skrypt jest optymalny i gwarantuje rozgrywkę na wysokim poziomie wydajności? Przedstawimy Wam parę przykładów, dlaczego inne serwery nie mogą oprzeć się nadmiernie występującym opóźnieniom, a my jesteśmy w stanie temu zapobiec.

http://i.imgur.com/n66nkVX.png[/img]

Ważne jest umiejętne korzystanie z zapytań do bazy danych, robić jedno większe zapytanie, niż kilka mniejszych. Używać przy tym indeksów, które są bardzo istotne w działaniu skryptu. Zapytania można wykonywać z poziomu serwera gry na dwa różne sposoby: synchroniczny i asynchroniczny. Oba sposoby są dopuszczalne, pod warunkiem, że potrafimy to dobrze wykorzystać. Synchroniczne zapytania "blokują" dalsze działanie skryptu, dopóki te nie wykona się. Oznacza to więc, że zapytania, które wymagają więcej czasu na wykonanie nie powinny zostać użyte w ten sposób. Asynchroniczne zapytania natomiast wykonują się w tle wykonywania innych funkcji skryptowych, co pozwala uniknąć właśnie tych pojedynczych opóźnień podczas, gdy więcej graczy aktualnie znajduje się na serwerze. Korzystamy z obu systemów, dlatego nasz skrypt jest dobrze dostosowany do rozgrywki podczas większej ilości graczy i był już niegdyś sprawdzany (408 graczy przebywających na serwerze jednocześnie - rekord graczy na dawnym c-rp.pl), w tym czasie skrypt zachowywał się stabilnie, a lagi miały poszczególne osoby posiadające internet neostrady, lub orange i paru innych, ze względu niestety na lokalizację serwera dedykowanego, który wtedy mieliśmy w posiadaniu.

Kolejnym przykładem może być plugin, który został przerobiony specjalnie dla naszego gamemoda, by móc wykorzystywać funkcje, których domyślnie nie ma w kodzie źródłowym SA-MP,a. Przez co małym naciskiem na procesor możemy stworzyć coś, do czego inne serwery musiałyby zużyć go znacznie więcej. Dlatego oferujemy skrypt, który nie będzie powodował opóźnień ani teraz, ani nigdy.   Koniec zanudzania, przejdźmy do konkretów.

System pojazdów

Każdy zna ten system, nie będziemy tutaj opisywać oczywiście o tym, co posiada każdy nowopowstający serwer, bo to mija się z celem tego newsa. Same posiadanie pojazdu, dorabianie kluczy, przypisywanie go do grup czy inne tego typu rozwiązania są raczej oczywiste i wszystkim już znane. Bardziej chcielibyśmy opisać funkcje systemu, które nie są widoczne gołym okiem zaraz po zakupie pierwszego pojazdu.

- CB Radio

W pojeździe zamontować można akcesoria, dzięki któremu dostaniemy nowe przywileje odnośnie czatów. Montując CB radio, gracz ma dostęp do menu, w którym może dowolnie manipulować kanałem a także stworzyć własny kanał. Tworząc własny kanał otwierają nam się nowe możliwości: można przypisać kanał pod grupę (przez co tylko członkowie grupy będą mogły ustawić ten kanał), lub ustawić na nim swoje hasło i udostępnić je znajomym. Przydaje się to czasem do rozgrywania akcji, lub handlu dobrami.

http://i.imgur.com/A4M3tvu.png

- Przyciemniane szyby

Kupując folie przyciemniającą, a następnie montując ją możemy skutecznie utrudnić rozpoznanie "twarzy" naszych postaci np. podczas trwających pościgów, lub driveby. Takie przyciemnione szyby w pojeździe zmniejszają odległość widzenia nicku postaci siedzących w środku osobom w otoczeniu aż o 70%.

- Alarmy

Zamontowany alarm w pojeździe załącza się za każdym razem, gdy w pobliżu jego zakręci się ktoś inny niż właściciel i dotknie go (np. uderzy pięścią), wtedy wówczas wszyscy w pobliżu usłyszą charakterystyczny dźwięk alarmu.

Te akcesoria pozwalają również na otwieranie pojazdu pilotem z większej odległości niż w standardzie. To także wydaje krótki charakterystyczny dźwięk alarmu, słyszalny przez wszystkich znajdujących się w pobliżu.

- System CAR AUDIO

Gracz może odwiedzić sklep 24/7 a w nim zakupić dostępne płyty w standardzie (disco polo, rmf fm etc.), lub czyste, na których może nagrać swoje ulubione piosenki. Po użyciu takiej płyty może umieścić ją w discmanie, boomboxie, bądź oczywiście w odtwarzaczu samochodowym. Umieszczenie takiej płyty w odtwarzaczu odpala muzykę wszystkim osobom siedzącym wewnątrz pojazdu. Bardzo uprzyjemnia to rozgrywkę a takie udogodnienie naprawdę nie będzie drogie.

Przedmioty

System ważny i dość funkcjonalny na naszym serwerze. Łącznie istnieje ponad 40 typów przedmiotów, każdy ze swoim unikalnym działaniem. Sporo akcji większości grup musi być poparte właśnie poprzez użycie danego rodzaju przedmiotu, czasem nawet gracz musi wykorzystać paru innych przedmiotów, żeby stworzyć jeden (crafting). Tutaj najważniejsza jest jednak funkcjonalność systemu i jego optymalizacja (byle skrypt z internetu nie jest stworzony do działania na większych serwerach). Trudno jest za pomocą zwyczajnego, domyślnego GUI na tej platformie stworzyć przejrzysty i funkcjonalny system, nie obciążający zbyt serwera. Dlatego zrobiliśmy coś, co nie koliduje z optymalizacją kodu a za to działa dość funkcjonalnie i jest bardzo przejrzyste.

http://i.imgur.com/5Yaqk4M.png

Na zrzutach widzicie możliwość zaznaczania kilku przedmiotów a następnie wykonywanie akcji jednym kliknięciem. To bardzo ułatwia manipulację przedmiotami podczas, gdy posiadamy więcej przedmiotów w swoim ekwipunku. Odkąd wystartujemy - chowane przedmiotu do schowka, torby, lub odkładanie będzie znacznie prostsze. Planujemy też możliwość składania ofert kilku przedmiotów (w interfejsie oferty nie będzie pokazany 1 przedmiot, a cała ich lista). Sprawdzimy jednak najpierw jak spisuje się obecnie nowy system.

Leżący na ziemi przedmiot jest obiektem - i to dosłownie. Obiekt jest powiązany z przedmiotem, dlatego możemy nim równie dobrze manipulować nawet - gdy jest on na ziemi, co w rezultacie daje np. takie możliwości, jak przenoszenie przedmiotu.

Wyścigi

http://i.imgur.com/CSjjjLh.png

Możemy także pochwalić się rozbudowanym systemem wyścigów, w którym każdy może uczestniczyć, pod warunkiem, że został on zaproszony do wyścigu stworzonego przez lidera grupy ścigantów. Tworzenie wyścigu jest proste i przyjemne. Po użyciu odpowiedniej komendy gracz podczas jazdy ustala pozycję checkpointów klikając lewy przycisk myszy. Po ustaleniu linii mety wystarczy ustawić się na linii startu i ruszyć - system pobiera czas każdego z zawodników a następnie ustala pozycję uczestników wyścigu.

Każdy stworzony wyścig może zostać zapisany w bazie danych, by później móc w dowolnym momencie wznowić wyścig i skorzystać z niego ponownie.

Odpady po zużytym przedmiocie

http://i.imgur.com/KauXlpc.png

Każdy przedmiot zostawia po sobie śmieci (każdy je wyrzuca, co?), które zbędnie "zaśmiecają" ekwipunek postaci - i taki cel właśnie one mają. Takiego przedmiotu nie można sprzedać, wyrzucić na ziemię czy gdziekolwiek schować - po prostu trzeba wyrzucić go do pobliskiego kosza. Chcieliśmy taki cel osiągnąć ze względu na nową pracę dorywczą, którą spotkacie na naszym serwerze - śmieciarz. Śmieci nie powinny brać się znikąd a taka praca powinna mieć jakiś sens (według nas, głupie prace dorywcze polegające na wpisywaniu tekstu na czacie nie powinny mieć miejsca, bo nie mają one sensu), takie coś otwiera nam nowe możliwości zakładania firm.

https://i.imgur.com/rQKuFSl.png

Rozbudowane strefy

System stref zapewne już wszyscy znają i wiedzą z czym to się je. U nas jednak staraliśmy się maksymalnie wykorzystać go i pozwolić każdemu graczowi na dowolne manipulowanie w strefie, której jest właścicielem bez zbędnej ingerencji kogoś z administracji. Stawianie dowolnych obiektów, sadzenie roślin w strefach, czy zwyczajne zastrzeganie parkowania w niej innych pojazdów to część z tego co oferujemy.

http://i.imgur.com/eBUymOi.png

- Jazda na rolkach

W strefie z tą flagą nie ma możliwości poruszania się na rolkach. System automatycznie zdejmie rolki z nóg gracza i przestanie ich używać, a po wyjściu ze strefy z ograniczonym używaniem rolek - automatycznie założy.

- Skakanie na rowerze

Sama nazwa wskazuje, że wyłącznie w strefie z tą flagą gracz może skakać na rowerze - w innym wypadku jest to zablokowane i działa tylko właśnie w wyznaczonych miejscach.

- Ograniczone bójki

Odwieczny problem z nadmiernym DM'em wśród odwalaczy został zażegnany dzięki temu rozwiązaniu. Strefa z tą flagą zmusza graczy do wykonania kontrataku na przeciwniku, który go uderzył - wtedy dopiero dopuści do bójki i stan HP postaci będzie mógł zostać zbity, w innym wypadku gracz zostanie poinformowany, że znajduje się w strefie ograniczonych walk i nie może atakować innych graczy bez przyczyny.

- Używanie boombox'a

Tutaj wiadomo - mając własną strefę możemy uruchomić boombox, dzięki czemu wszystkie osoby znajdujące się w jego pobliżu będą słyszeć muzykę z płyty, która została umieszczona w takim odtwarzaczu. Strefy przypisane pod grupę pozwalają jej wszystkim członkom na korzystanie z odtwarzacza, pod warunkiem, że nikt inny nie używa go w tej samej strefie, w tym samym czasie.

- Ograniczony parking

W tej strefie mogą parkować pojazdy (/v zaparkuj) jedynie te, które należą do właściciela strefy (jeśli właścicielem jest grupa - to tylko pojazdy z tej grupy mogą tam parkować). Innym graczom natomiast skrypt zwróci uwagę, że miejsce parkingowe ma ograniczenia i nie można tam zapisać pozycji pojazdu. Dzięki temu możemy np. zablokować parkingi w środku centrum, lub innych ważniejszych miejscach, w których nie chcemy mieć za dużej ilości pojazdów w jednym miejscu

- Monitoring

Taka strefa przydatna jest przy częstych strzelaninach, lub napadach. Gracz, który użyje broni w tym miejscu wywoła powiadomienie i zaznaczenie strefy na mapie grupom porządkowym o typie PD. Co utrudni co nieco pozostałym graczom na organizacje w takich miejscach szybkich akcji napadu, lub zamachu. To samo dotyczy się również graczy, którzy utracą przytomność w takim miejscu - wtedy wówczas skrypt powiadomi służby medyczne.

- Oferowanie produktów

Jeśli dana strefa posiada taką flagę i jest ona przypisana pod grupę, wtedy zatem każdy, kto ma odpowiednie uprawnienia w danej grupie może oferować produkty z magazynu, bez potrzeby znajdowania się w budynku grupowym - bo wystarczy strefa. Takie coś otwiera możliwość tworzenia barów w świecie 0, lub innych fajnych biznesów, które nie zawsze muszą posiadać własny budynek do prawidłowego funkcjonowania. Wszystko pozostałe działa jednakowo tak, jak w przypadku składania oferty wewnątrz budynku biznesu.

- Zbyt narkotyków

Czyli zwykły w świecie "corner" do handlowania narkotykami. Znacie zapewne ten system. Właśnie te funkcje dostępne są tylko i wyłącznie w strefie z taką flagą. Każda strefa posiada swój dzienny limit sprzedaży narkotyku, przez co mogą też wystąpić wojny o dane strefy, by po prostu lepiej zarobić.

- Serwis pojazdów

Nic innego jak możliwość naprawiania pojazdów przez mechaników. W takiej strefie, każdy z pracą mechanika może zaoferować naprawę pojazdu, lub montaż dowolnego akcesoria. Jeśli strefa należy natomiast do jakiejś grupy - wówczas odprowadzane są prowizje dla niej z tytułu wykorzystania narzędzi.

Mamy nieograniczone limity stawiania stref na serwerze, a każda strefa może mieć dowolną flagę przypisaną przez administratora dynamicznie z poziomu serwera. Oczywiście, niektóre flagi mogą zostać stworzone dzięki grupom - tak jak przykładowo monitoring może zostać założony przez firmę ochroniarską. Sami więc widzicie, że to otwiera bardzo szerokie horyzonty jeśli chodzi o funkcjonalność.

Kapitały grupowe i zakładanie firm

W poprzednich newsach pisaliśmy o nowej możliwości zakładania firm, bez potrzeby ingerencji administratora. Do tego celu wykorzystamy oczywiście kapitał grupowy. Kapitał grupowy to stan finansowy firmy, który może zostać wydany jedynie na jej potrzeby. Lider grupy ani nikt inny będący w niej nie może z tego konta wypłacić ani dolara. Jest to tzw. wirtualne konto, za które możemy kupić dowolne przedmioty, produkty, pojazdy, czy budynki, lub strefy, które automatycznie przez system zostaną przypisane pod grupę na stałe - bez możliwości odpisania ich. Oznacza to, że wszystkie zakupy związane z firmą robimy korzystając z tego konta. Nie tylko - członkowie grup z odpowiednimi uprawnieniami mogą oczywiście naprawiać, oraz tankować pojazdy korzystając z kapitału grupowego.

Jak zasilić kapitał grupowy? To proste, wystarczy pójść do banku i wpłacić pieniądze na grupę - te automatycznie zostaną wpłacone bez możliwości ich późniejszego wypłacenia. Jednak jest jeszcze kilka sposobów na zasilenie tego konta, a wszystko zależne jest od poziomu aktywności grupy. Pracownik grupy sprzedając przedmiot za cenę $20 otrzymuje do swojego portfela 20% od takiego produktu w ramach "premii", czyli w tym wypadku $4. Na budżet grupy wędruje okrągła suma sprzedanego produktu, a do kapitału grupy - tego, z którego nie możemy nic wypłacić - idzie 50%, czyli okrągłe $10. Biznes jednocześnie zarabia na właściciela i samą firmę. Dzięki temu, lider od każdego sprzedanego produktu może zamówić dodatkowy produkt - praktycznie za darmo. Nie podburzy to w żaden sposób gospodarki, z tego względu, że te pieniądze nigdy nie trafią w obieg, a wraz z upadkiem firmy - zostaną wycofane. Mamy dwie pieczenie na jednym ogniu, a lider firmy nie martwi się o ciągłe koszty utrzymania biznesu.

Dobra, a zakładanie firmy od zera? Nic prostszego. Gracz udaje się do urzędu miasta, wchodzi w pickup, spośród listy wybiera opcję "załóż firmę". System wtedy sprawdza aktywność wszystkich obecnie funkcjonujących biznesów i względem tego wyświetla graczowi listę typów firm, jakie może aktualnie założyć. Sama grupa będzie stosunkowo tania, jednak o całą resztę - czyli budynek, pojazdy i rekrutację musi już martwić się sam założyciel firmy. Zależnie od ceny grupy system automatycznie przyznaje jakiś procent kosztów grupy w ramach "dotacji" na kapitał grupy. Wtedy zaś gracz ma szerokie pole do popisu, czyli może poszukać odpowiednio tani budynek, na który będzie go stać z takim stanem finansowym, jaki znajduje się na koncie kapitału, albo wykombinować gotówkę i dopłacić do interesu. Pozostałą część kapitału może przeznaczyć na produkty, lub pojazdy - wszystko załatwia sam, bez potrzeby ingerencji osób trzecich.

Rozbudowany samouczek dla nowego gracza

Na przełaju lat naszego doświadczenia wiemy już, jak bardzo istotne jest naprowadzenie nowego gracza na rozgrywkę w danej sekcji gry. Mamy świadomość tego, że dzisiejsze skrypty są tak mocno rozbudowane, że nie jeden nowy gracz mógłby się w nich pogubić przez co bardzo mocno zniechęcić się do rozwoju swojej postaci właśnie na naszym serwerze. Z tego względu skonstruowaliśmy bardzo rozbudowany samouczek, który znacznie ułatwi początek gry u nas i dodatkowo nakieruje gracza na cel, jaki chce osiągnąć na postaci.

http://i.imgur.com/TAu6iG3.png

Gamemode śledzi każdy krok takiego gracza, który włączył funkcję samouczka podczas zakładania postaci. Każda użyta komenda, tekst na czacie, czy być może sytuacja postaci, w której aktualnie się znajduje - wyłapie skrypt i opisze nam parę porad dotyczących przed chwilą zaistniałej sytuacji. Przykładowo, gdy gracz wejdzie po raz pierwszy do 24/7 od razy otrzyma od skryptu informacje na temat tego rodzaju firmy i nakieruje go, jakich komend może użyć, lub też, gdy postać straci przytomność. Jest naprawdę mnóstwo reakcji gamemoda na sytuacje postaci a o tym przekonacie się podczas gry z uruchomionym samouczkiem.

Crafting

Każda broń może zostać stworzona przez gracza, jeżeli ten posiada odpowiednie części do jej utworzenia i znajduje się w pobliżu stołu specjalnego. Części takie będzie można oczywiście zdobywać podczas eventów, tworzonych przez gamemasterów, a także znajdować w losowych miejscach w mieście. Zbierając do kupy odpowiednie części możemy stworzyć następujące rodzaje broni:

- Desert Eagle,
- AK47,
- MP5,
- Shotgun,
- Tec9,
- Glock,
- M4

Rodzai części jest 14 i każda część ma swoje własne zastosowanie do każdej z broni. Nie dostaniecie jednak gotowych przepisów na stworzenie danego rodzai broni - wpływy organizacji, czy po prostu dobra pamięć, notatki, lub metoda prób i błędów Wam pomoże. Warto będzie znać parę przepisów, by mieć przewagę nad wrogami.

W planach jest też tworzenie jedzenia w domach własnościowych, jednak to już temat do niedalekiego update skryptu.

Śledztwa, zwłoki

http://i.imgur.com/2wGAAvB.png

Każda zmarła postać powinna zostawiać po sobie ślady, tak samo jak i każdy, kto postać zabił - również. Wtedy oczywiście rozpoczyna się śledztwo dotyczące zabójstwa. Znajdując zwłoki powinny pojawić się przy nich wszelkie służby porządkowe, by móc zbadać co zaszło wcześniej. Do tego posiadają odpowiednie narzędzia, dzięki którym mogą zbadać, czy postać zginęła od rany kutej, czy w wyniku postrzelenia - a może był to zwykły nieszczęśliwy wypadek.

Za każdym razem postać zostawia odciski palców - czy to na przedmiocie, czy na klamkach od drzwi, do których wchodziła. Medycy badając zwłoki są w stanie znaleźć informacje na temat tego z jakiej broni ofiara została zabita, dokładną datę zgonu oraz unikalny nr. identyfikacyjny broni. Przekazując informacje w ręce policji, mogą oni znaleźć broń, którą opisał wcześniej medyk i dalej prowadzić śledztwo, wedle własnego uznania. System jest bardzo rozbudowany i liczymy na to, że będzie on dobrze wykorzystywany i nie będzie zaniedbany. DNA postaci można pobrać znajdując się w jej pobliżu, albo zwyczajnie wyciągając z kartoteki danego gracza - jeśli ten ma jakieś wpisy w niej.

Ustawienia postaci

Zawarliśmy również w oknie /stats istotne ustawienia postaci, które może każdy swobodnie dopasować do tego, jak będzie mu wygodniej. Można tam mianowicie ustawić:

1. Standardowy styl rozmowy Waszej postaci. Sprawi to bowiem, że postacie będą się od siebie różnić właśnie chociażby stylem rozmowy, który widoczny jest podczas konwersacji IC.
2. Animacja chodzenia. Standardowa animacja może nie pasować do charakterystyki naszej postaci, dlatego każda z osobna może sobie ustawić unikalną animację a to zapisze się na stałe.
3. Czat OOC. Wiele osób może irytować spam tekstu w podwójnych nawiasach na czacie głównym. Dlatego również można temu zapobiec odpowiednimi ustawieniami. Wówczas po wyłączeniu czatu OOC, widzieć będziemy go tylko i wyłącznie nad głowami innych postaci - a czat zostanie nienaruszony.
4. Kamera FPS to nic innego jak widok z oczu Waszych postaci. Jeśli ktoś nie lubi korzystać z modów z internetu - nie musi, wystarczy, że w ustawieniach postaci włączy ten widok, a on naprawdę spełnia podstawową rolę wczuwania się przez Was w postać.
5. Ukrywanie opisów innych postaci (skrót - /tog opis). Najbardziej dokuczliwa sprawa podczas skupisk większej ilości graczy. Słabsze komputery mogą czasem nie znosić wiele tekstu wyświetlanego jednocześnie. Ta opcja pozwoli na to, by opisy innych postaci w Waszym otoczeniu nie były dla Was widoczne. Jedynie osoby z kontem premium mają od nas taki przywilej, że ich opisy nie mogą zostać ukryte.

Wystarczy chyba tyle, więcej opiszemy w przyszłych newsach - nie chcemy przecież wyczerpać wszystkiego, byście potem się u nas nudzili. W planach mieliśmy opisać jeszcze więcej niż opisaliśmy powyżej, jednak uznaliśmy, że nie będziemy mieli o czym pisać później.   Następny news będzie bardziej poświęcony informacjom na temat obowiązkowego customa, który będzie niezbędny do gry u nas, ze względu na używanie przedmiotów, centrum ze zminimalizowaną ilością obiektów i podstawowymi interiorami w świecie 0. Dziękujemy za czynne dyskusje i wciąż czekamy na Wasze aplikacje na liderów. Na pytania odpowiemy w postach poniżej tego tematu.

Mamy nadzieję, że po tym, co przedstawiliśmy jesteście bardziej przekonani do projektu, przywiążecie się do nas na dłużej i dacie szanse na to, by to co tworzymy ciężką pracą zostało nam wynagrodzone w postaci fajnych wielu akcji roleplay i jeszcze większej ilości Waszych godzin spędzonych na serwerze.

Pozdrawiamy, ekipa Mighty RolePlay.

Offline

 

#2 2016-01-31 12:59:17

ViziR

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2014-12-03
Posty: 9
Punktów :   

Re: Mighty-RP.net | Klasyk w wielkim wydaniu!

https://i.imgur.com/C9oCUJ1.png

Ostatnie dnie bardzo mocno pracowaliśmy nad tym, by wszystko odpowiednio przygotować do właściwej gry na naszym serwerze. Dzięki Waszej pomocy finansowej, poprzez zakup kont premium i wyświetlanie reklam zdołaliśmy uzbierać fundusze na bardzo mocny serwer dedykowany, który oczywiście został odpowiednio zabezpieczony przeciwko atakom na wszelkie rodzaje. Na poprzednim serwerze forum dość często padało, a główną przyczyną był słaby procesor. Obecnie jesteśmy posiadaczami "dedyka" o następujących parametrach:

- 3x dyski SSD o łącznej pamięci około 500GB, które znacznie przyspieszają proces wykonywania zapytań do bazy - są o wiele lepsze od podstawowych dysków SATA,
- pamięć RAM 16 GB DDR3,
- 4-rdzeniowy procesor - Intel Xeon, 3,2 GHz

Za wszelką konfigurację maszyny i stuprocentowe przygotowanie jej do gry dla wielkiej społeczności serwera bardzo chcieliśmy podziękować użytkownikowi Sevos. Kawał dobrej roboty i jeszcze więcej czasu spędzonego na zabezpieczeniach i ciągła walka z atakami opłaciła się i jemu, i nam wszystkim. Wzbogaciliśmy swoje umiejętności o nowe doświadczenie, dzięki czemu możemy w przyszłości być pewniejsi.

W międzyczasie jednak ekipa modelerów (Dash/Pampers) nie próżnowała i zbudowała nam wyśmienite centrum miasta z jednego obiektu. Za pomocą edytora obiektów ingame mamy zamiar je dodatkowo uzupełnić o obiekty, które przyniosą naszemu małemu centrum znacznego uroku. Poniżej przedstawiamy zrzuty ekranu (niepełnego!) centrum gry Mighty RolePlay:

http://i.imgur.com/bXhecpP.png

http://i.imgur.com/yFAqheO.png

Nowe rodzaje broni palnych

Znaleźliśmy również sposób na stworzenie całkowicie nowego autorskiego systemu broni. Możemy stworzyć kilka modeli broni korzystając z jednej oryginalnej z GTA:SA.

Teraz przykładowo oryginalna broń 9mm ma ponad 5 różnych podmian i każda z nich posiada swoje własne obrażenia, które ustaliliśmy z poziomu skryptu. Co w praktyce daje nam ponad 60 różnych rodzai broni ogółem. Dodatkowo, manipulując dowolnie funkcjami, które umożliwia SA-MP możemy ustalać dla każdej broni osobny skill, co również wpływać będzie na różnorodną celność każdej broni. Wykorzystaliśmy modele broni pojawiające się w półświatku przestępczym oraz wśród służb porządkowych. Od Tokarievów wykorzystywanych przez wschodnio-europejskie grupy przestępcze, aż po kilka ciężkich karabinów wykorzystywanych przez wojsko, bądź kartele narkotykowe.

http://i.imgur.com/fukx46o.png
http://i.imgur.com/JOQjem7.png
http://i.imgur.com/0x0JW5g.png
http://i.imgur.com/4rNtQTA.png
http://i.imgur.com/Oq6ROdV.png
http://i.imgur.com/N6kHDoV.png

Dodatkowo nasi jakże pracowici modelerzy przygotowali również budynek dla rady hrabstwa, który także wejdzie w życie serwera i zacznie należycie funkcjonować. To nie jedyny nowy budynek, który będzie czekał na was w grze!ądź kartele narkotykowe.

http://i.imgur.com/dSSYv1n.png

Jak wspomniano w poprzednim ogłoszeniu, planujemy do serwerowej rozgrywki włączyć politykę. Dotychczas postacie polityków nie miały za dużo do powiedzenia, bądź w ogóle nie zwracano na nie uwagi. Wprowadzamy alternatywę dla waszych charakterów. Chcemy, aby gra nie skupiała się na odgrywaniu policjantów i złodziei. Na serwerze pojawią się dwie partie polityczne - Republikanie oraz Demokraci. Już dziś zapoznając się z tym tematem, możecie stać się członkami jednego z ugrupowań. Zawsze może znaleźć się ktoś o większych ambicjach, zasiąść za sterem jednej z dostępnych partii i rozpocząć walkę o władzę w hrabstwie Red County! Jeżeli nie chcesz utożsamiać się swoją postacią z żadną opcją polityczną, zawsze będziesz mógł wybrać drogę radnego niezrzeszonego! Jednak pamiętaj o tym, że wybierając ostatnią opcję nie ominą Cię wybory powszechne. Do dyspozycji mamy rozbudowany rząd hrabstwa oraz możliwości skryptowe, które wpływają na całą rozgrywkę. Rywalizacja polityczna tylko doprawi wspólną grę o klimatyczne akcje i doda smaku dla każdego, kogo interesuje w dużej lub małej mierze polityka. Zachęcamy do śledzenia, bądź uczestnictwa w przyszłym życiu politycznym Los Santos i całego hrabstwa. O wszelkich możliwościach odgrywania postaci polityka możecie dowiedzieć się z poprzedniego newsa, działu rady hrabstwa, bądź więcej poprzez prywatną wiadomość na forum z osobami wymienionymi w tym temacie.

http://i.imgur.com/Wgk4jwz.png

Ciągle coś się dzieje, z dnia na dzień jesteśmy coraz bliżej zamierzonego celu. Stałych użytkowników nam ciągle przybywa, co wszystkich oczywiście motywuje do dalszych działań. Mamy jeszcze naprawdę wiele pomysłów dotyczących customa i tego jak możemy go wykorzystać na pełnych obrotach. Skoro ma on być obowiązkowy, to niech przynosi jak najwięcej frajdy. 

Offline

 

#3 2016-01-31 13:03:28

ViziR

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2014-12-03
Posty: 9
Punktów :   

Re: Mighty-RP.net | Klasyk w wielkim wydaniu!

https://i.imgur.com/68bWmDc.png

Witajcie! Serwer stabilnie funkcjonuje już od ponad tygodnia. Ten czas był dla nas jak najbardziej pracowity, ze względu na to, że staramy się wszystko dopiąć na ostatni guzik - zrobić idealnie to, czego od nas oczekujecie, dać Wam stuprocentową frajdę z gry. Musieliście trochę poczekać na pierwszą aktualizację skryptu właśnie ze względu na trudny początek, przez jaki przechodziliśmy od startu.  Dołączona grafika

Teraz będzie już tylko lepiej, skupiamy się w głównej mierze na tym, co Wy proponujecie i czego Wy oczekujecie. Podzieliliśmy więc aktualizację skryptu na kilka sekcji ukrytych pod nazwą: Civilian; Villain; Ordinal; Optimic. Zamierzamy wszystkie te sekcje wprowadzić tydzień przed końcem lutego.

Sama nazwa tematu wskazuje na aktualizację dotyczącą gry jako postać cywila. Chcemy uniknąć rozgrywki powszechnie znanej cops&robbers. Cywil, który mało kiedy kręci się wśród czarnych scenariuszy jest równie ważny, co każda inna grupa na serwerze. Ważne, byście przeczytali poniżej co specjalnie dla nich przygotowaliśmy.  Dołączona grafika

https://i.imgur.com/oJs5t6Y.png


Strzelnice, legalne bronie

GTA San Andreas w powiązaniu z SA:MP jest grą, w której cechuje się dość wysoka elastyczność pod względem rozgrywki, wszystko zależy od inwencji twórczej osób, które prowadzą swoje postacie. Żeby dać pełną frajdę z gry również podstawowej części społeczności zamierzamy wdrożyć takie o to rozwiązanie.

Nowy typ grupy - strzelnica, na której (na podobnej zasadzie siłowni) pracownicy będą mogli zaoferować każdemu graczowi możliwość strzelania w obiekt tarczy, który sami umieszczą gdzieś w swoim budynku. Żeby jednak wszystko miało swój sens, a gracze korzystali z tego typu ofert musimy w tym uwzględnić umiejętność strzelania, która będzie wyznacznikiem progu możliwości zakupienia pozwolenia na broń legalną na komisariacie (pod warunkiem, że jego kartoteka jest czysta!).

Tylko co z cywilami-gangsterami? No właśnie, żeby jednak ograniczyć machanie bronią przed każdym gdzie popadnie, PD otrzyma od nas możliwość zabrania pozwolenia na broń i wyzerowania wyznacznika punktów, odpowiadającego za wyrobienie danej licencji. Przez to gracze będą używać broni rozsądniej. Wszystko będzie prowadzić się IC, ale dodatkowo dojdą reakcje administratorów na daną sytuacje cywila z bronią.

Szczegóły i logi transakcji

Wiele biznesmenów skarży się na brak pełnej kontroli nad funduszami swojej firmy. Dlatego wejdą w życie również specjalne logi przedstawiające oferty wszystkich naszych pracowników. Dotyczyć będzie to sprzedanego produktu z magazynu a także użytku kapitału grupowego. Wszystko będziemy logować w bazie dzięki czemu powstaną także wykresy szacujące zarobek danej firmy w danym tygodniu, bądź zwyczajne straty, jakie ta poniosła.

Logowane będą między innymi oferty usług w firmie, sprzedaż produktów, tankowanie/naprawianie pojazdu za kapitał grupowy. Sądzimy, że to powinno przełożyć się także na lepszą aktywność biznesów.  Dołączona grafika

Łatwiejszy start!

Dla nowych graczy specjalnie przygotowaliśmy jeszcze szerszą możliwość zarobku gotówki. Między innymi chodzi o prace dorywcze, a także większą kwotę funduszy startowych. Każdy uważa start na naszym serwerze za trudny. Żeby jednak to ułatwić znacznie planujemy zwiększyć startową gotówkę do $1400, dzięki temu, nowy gracz będzie mógł bardzo szybko sięgnąć po jeden z tańszych aut obecnych w salonie.

https://i.imgur.com/rG14Uuo.png

Planujemy także udostępnić pojazdy dla prac dorywczych. Czyli praca kuriera nabierze sensu, gdy Kowalski będzie mógł używać pojazdu specjalnie do tego przeznaczonego. Gdzieś w Los Santos zostaną rozmieszczone pojazdy podpisane pod pracę dorywczą, a gracz z taką będzie mógł ich spokojnie używać. Taki pojazd cechować się będzie paroma ograniczeniami:

- pojazd podpisany pod pracę dorywczą będzie mógł zostać użyty tylko i wyłącznie, jeśli gracz aktualnie korzysta z funkcji pracy (jedzie po odbiór paczki/wywozi śmieci z opróżnionego kosza),
- powrót na spawn będzie znacznie szybszy niż w przypadku standardowych pojazdów (10 minut od ostatniego użytku),
kierowcy takich pojazdów będą w razie kolizji tracić sporą sumę HP, co powinno zniwelować odwalanie,
- paliwo w tego typu autach nie będzie się zmieniać
- stan HP po wybuchu powraca do 100% a sam pojazd ustawia się z powrotem na spawn,

https://i.imgur.com/NVhFXNv.png

Najnowsza wersja custom.img (v1.4)

Nasz oficjalny custom również się rozwijał z biegiem czasu, przez co najnowsza wersja (którą udostępnimy w sobotę w tym temacie). Zawierać będzie takie rzeczy jak: stacja idlewood z otwartym wnętrzem (i dostępem do /kup), pojazdy CAMPER oraz HOTDOG z otwartym wnętrzem, 16 męskich oraz 10 damskich skinów, niektóre podmianki pojazdów (np. sadler shit i glendale shit podmieniony za konwert z pojazdu z Vice City) i przez wszystkich wyczekiwane psy.  Dołączona grafika

https://orig12.deviantart.net/ad6b/f/2012/124/c/3/teamspeak_by_maxumipsum70-d4yhm6c.png

Serwer TS3

Całkiem niedawno oficjalnie otworzyliśmy serwer TS3 do Waszej dyspozycji. Posiadamy obecnie stabilny serwer 500 slotów. Zamierzamy w niedługim czasie w którymś z wyżej wymienionych aktualizacji powiązać klienta ze skryptem gry. Co to oznacza? To, że będziecie mogli porozumiewać się z niektórymi graczami, których nie będzie obecnych na serwerze TS. Musimy jednak to dobrze przemyśleć i odpowiednio zoptymalizować, by nie przełożyło się nam to w przyszłości na opóźnienia na serwerze gry.

Tymczasem serdecznie zapraszamy na serwer głosowy pod adresem: ts3.mighty-rp.net

Podsumowania

Na zakończenie tego jakże krótkiego tematu chcielibyśmy pokazać podsumowanie z tego, co wprowadziliśmy łącznie z aktualizacją wybierając z Waszych propozycji i błędów:

- usprawniliśmy znacznie system antycheat,
- zmieniliśmy działanie systemu siłowni,
- dodaliśmy nowe uprawnienia do zarządzania w grupie - w tym wypadku 'zarządzanie kapitałem',
- opisy i problemy z nimi związane zostały całkowicie zażegnane,
- naprawiliśmy błąd związany ze znikaniem przedmiotów ze schowka,
- hospitalizacja działa już w pełni tak, jak zostało to zaplanowane,
- tagi gangów już pomyślnie będą się zapisywać oraz wczytywać,
- pogoda i deszcz padać będzie na serwerze maksymalnie 2 razy w tygodniu,
- kupowanie pojazdu pod grupę pomimo zabierania funduszy z portfela - błąd zażegnany,
- usunęliśmy trudny i upierdliwy system wymian części w pojeździe,
- problem z przeterminowanym jedzeniem po odłożeniu zniwelowany,
- tankowanie pojazdów grupowych za kapitał jest już możliwe i działa bez wad,
- rejestracja pojazdów w urzędzie poprzez wejście pickup będzie już możliwa,
- zmieniony został obiekt zwłok pojawiających się po zgonie,
- /o leczenie działa inaczej - regeneruje stan HP do maksymalnie 30%, co zmusza do korzystania z gastronomii,
- łączenie i rozbijanie przedmiotów o typie: narkotyk, papierosy,
- zapis ostatnich 10 wiadomości sms/połączeń nieodebranych w telefonach,
- znacznie zoptymalizowaliśmy skrypt, przez co gra powinna stać się jeszcze bardziej płynna,

Zapowiedź VILLAIN UPDATE.

Co w następnej aktualizacji? Sama nazwa wskazuje, że aktualizacja dotyczyć będzie już sekcji gry organizacji przestępczych. Planujemy tam wdrożyć całkowicie innowacyjny system narkotyków (bardziej rozbudowany od obecnego), zamawianie określonych rodzai produktów z narzuconym limitem, kradzieże komponentów tuningowych dla organizacji zmotoryzowanych, łomy umożliwiające włamania do mieszkań, montowanie bomb w pojazdach, sadzenie roślin w strefach i wiele innych ciekawostek, które zaproponujecie...

Chcieliśmy Wam wspólnie z całą ekipą podziękować za aktywne uczestnictwo w rozwoju projektu, że poświęcacie czas dla nas zgłaszając wszelkie błędy w skrypcie gry lub forum, a także propozycje pomysłów, które chowają się gdzieś w Waszych głowach. W chwili obecnej jesteśmy liderem wśród innych serwerów jeśli chodzi o rozgrywkę RolePlay i z pewnością nie zamierzamy tego lidera nikomu oddawać. Przekonacie się o tym wraz z upływającym czasem. Serwer z dnia na dzień się rozwija i widać to wszystko gołym okiem.

Kiedy w życie wchodzi aktualizacja "Civilian"? Cieszyć się z niej będziecie mogli już w najbliższą niedzielę po porannym restarcie.

Offline

 
  • Index
  •  » Forum
  •  » Mighty-RP.net | Klasyk w wielkim wydaniu!

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
odsyłam do tej strony